quarta-feira, 16 de janeiro de 2008

L.Chamán2: IXIENE GUARANÍ




Nun deses momento de desepsao que todos os omes e mulheres ten porque unas veses brilha o sol e outras chove, desabafei ante un bon amigo, un gran guerreiro, desafiador voluntario de continuos retos, que posuía toda mi confiansa:
-Nao sou mais que una longa e vasta memoria, companheiro. As veses olho para mi interior e nao me vexo senao como un enorme acumulador de istorias e contenedor de contos.
Mi amigo fitoume en silensio, de lado e apenas un segundo, desde o lugar contiguo ante o fogo, con todo ese amor comprensivo e colega, de total identificasao e discresao, conque os varoes se miran sen praticamente mudar un músculo do rosto, e respondeu finalmente, nuna exalasao serena, refletida, pétrea e cálida ao tempo, concluinte:
-Eu prefiro que sexas un gran acumulador de istorias e contendor de contos, que un gran acumulador de comida e contenedor de mierda, como tanta xente que conheso.

Eis aí. Penetrando a fundo nesa extensa memoria que sou, persebo que, desde sempre, mi ofisio e utilidade prinsipal neste mundo, ten sido o de curador e que, como curador, meu trabalho consistiu sempre en axudar as pesoas a que expulsaran para fora (as veses tendo que utilizar métodos chocantes), a mierda acumulada, logo a relaxar e a limparse, e depois ficar fasendo que a pesoa entendese, nao porque eu o disera, senão dentro de si, que era bon cuidar de nao seguir acumulando baixas vibrasoes tao rapidamente, nin levalas apodresendo tanto tempo no contendor interior.

O primeiro de tudo é a Ixiene. Só cuando a Ixiene nao se praticou debidamente e a mierda física ou sutil xa invadiu e danou demasiado o corpo, faise nesesario aplicar o segundo, a Medisina.

Cuando me lembro daqueles tempos nos que fui un selvaxen nómada Guaraní sobre os caminos sagrados do corasao verde de América, antes de que ninguén conhesese esta terra por ese nome sonoro, mas estranho e vasío, persebo tambén que ningún pobo como os Guarani soube xamais praticar una ixiene cotidiana ou práticas de prevensao da saúde integral tao acordes con os que oxe se consideran os conselhos mais avansados da Siensia, frutos e conclusoes de complexas pesquisas, experimentasoes, istorias clínicas e estadísticas.

A lonxevidade felis dos membros do meu pobo de caminantes era enormemente mais avansada que a dos de cualquer sosiedade sedentaria que eu tenha conhesido. Iso se debía, fundamentalmente, a muitos fatores que demostran uma real cultura, que para ser sivilisado nao é impresindível andar coberto de vestidos, nin levantar predios de pedra, nin autopistas de asfalto e pontes. Iso pode ser importante, mais nunca tao importante como ter conhesemento da Arte do Benviver, e praticalo:




Praticar o exersisio físico, a alimentasao saudável, a sobriedade, o xexún, uma boa sexualidade cheia de afeto e sinxela alegria de viver, limpesa cotidiana corporal e mental, cultivo da serenidade de ánimo como expresao de dignidade e guerreiría espiritual, permitir ao corpo que durma cada ves que o demanda... e praticar continuamente a maxia de conexao có Transendente, para que o Benviver se mantenha en alto.

Omes, mulheres e baixinhos, despertan cuando todos os pásaros da selva juntos comensan a anunsiar a alborada, celebrando alegremente que ninguén os comeu de noite e que ganharan más un dia de vida. Ao levantarse van lavarse e nadar aos arroios, córregos, lagoas ou rios próximos, melhor se debaixo duna boa cachoeira, por mais frío que fasa. Entran á agua, molhan a cabeza para afastar as sombras das viaxens astrais noturnas que ficaran, depois lávanse todo o corpo e nadan...e algúns días calurosos tomábamos banho desa maneira mais de dose veses, con absoluto plaser, noso tempo era todo, todo nosso e de ningún amo. Esta era una das rasoes porque rexeitábamos vestir como os Europeus ou seus esbirros, que sempre cheiraban como urubús, aves negras carronheiras, debaixo de todas aquelas roupas suadas.

Sertas partes do corpo requeren un cuidado especial. Así os bravos Guaranís Chiriguanos límpanse a cabesa coas sementes machacadas de Nhandira, un champú natural, cuidan tambén muito das unhas, e nao menos das dos pés. O lavarse a cabesa co xaboes naturais que sertos vexetais contenhen, era de uso xeral e persistiu en toda parte onde exista um asentamento Guarani ou onde deixaran su influensia.

Os Guaranis sao tao limpos e amantes da ixiene e do bom cheiro, que sus bonitas e coquetas mulheres conseguen ocultar con mais cuidado su menstruación estando vestidas só de pinturas corporais e colares, que como o fasen as Juruás, todas tapadas de roupas e mais roupas,

Os exercicios físicos empesaban desde a infansia. Pódese diser que o neno Guaraní é sometido ao exercicio desde o seu nasemento. Nao conhece faixa, como esa que torna pesados e con eterno aspecto de adormesidos aos Aymaras e Quechas do Altiplano, nin muito abrigo, nin tanto repouso, porque a nai o leva consigo, sempre no chao ou nos brasos até que comesa a caminar, durante as ocupasoes cotidianas e nas viaxens, en espera de que o pai, se o filho é varón, o tome moi tempranamente ao seu cargo para que le acompanhe en tudo, sempre aprendendo, salvo na casa maior, o combate ou nas reunioes públicas dos adultos.

Chegado o sono, Guarano para amaca vai. Nao conhese iso de resistirse ao sono, nin o de tomar mate ou algo paresido para perder o sono. Nao perde nao, o gosa. Cuando lhe ven, déitase e dorme, nao fasendo caso dos demais, nin dos brancos. Qué melhor mostra de que se confia nos demais que entregarse a dormir entre eles? Qué melhor mostra de amistade podo dar ao meu amigo que permitir que dorma en páis onde e cuando le pete e até fasilitar su comodidade? Sonar é penetrar no Mundo dos Sonhos, una parte tao importante da Realidade como o Mundo Físico ou mais. É viaxar á Terra Sem Males, estar em contato direto coa Linaxe Espiritual, ser limpado, consolado, enerxetisado, alimentado sutilmente e curado, viver experiensias astrais e retornar talvés con importantes inspirasoes que, de pareser importantes, se contan nada mais despertar. E todos os demais escutan coa maior atensao, pois pode vir aí un aviso ou conselho vital da parte dos guías. As veses se tem sonhado que o Inimigo está chegando, e cuando, efetivamente chegou, se encontran um campamento nvasío e a todos os guerreiros bem armados e emboscados, para envolvelos cuando ataquen su sentro.

En viaxen, nos campamentos, ou cuando oxe chegan de visita a casas de cristiaos, que raramente ofrecen un leito ao nómada, o indio pendura su rede se está húmido ou pode aber serpentes ou , senao, dorme sobre o chao, cubríndose o tronco e a cabesa, e cos pés nús perto do lume, que mantén prendido toda a noite. A amaca nunca nunca deixa de ir con eles aonde os Guaranís vao.

Aseo esmerado abía nas nosas comidas e en todo o referente á preparasao dos alimentos. Se desagranvuiaba ritualmente á presa casada, cuxa enerxía agora ia a seguir vivendo en nós, noutra dimensão da escada evolutiva. Antes de comer lavan as mans con muitísimo cuidado. Ante nós colocábamos o mais aseado dos manteis, una verde folha de banano. Agradesíamos o alimento ao Universo. Poucas nasoes erao tao refinadas na ora do almoso como os Guaranís.



Cada mañá, despois do primeiro baño, e tras secarse perfeitamente, todo varao fasíase frotar todo o corpo cun unguento feito de urucún, materia colorante vermelha que se forma en torno ás sementes de uma árbore de porte meio baixo. A mulher utilisaba para isso una esponxa de fibra natural, até que todo o corpo do ome, inclusive o rostro, presentaba un tinte colorado pálido bastante lustroso, que en cerimonial de guerreiros e guerra se complementaba con pintura negra.

Negro e vermelho xuntos mais uma sólida borduna na mao, dan um aspecto ben marsial a un lutador e despertan un desexo ansestral e selvaxen nas mulheres, experimente a pintarse de vermelho e preto o corpo antes de manter relasoes sexuais, por exemplo, una faixa de ambas cores alternadas en masas grandes, nada de desenho pequeno, desde debaixo do peito até o final do ventre, rodeando toda a sintura. Vosé será mais potente que nunca se não fala uma palabra, só beixa e acarisia e solta totalmente seu instinto sem pensar, sem moderar os movementos que os corpos espontaneamente demaden, sen falar. Depois ela adorará o amor selvaxen, e quererá que se pinte sempre, incluso a metade da cara en faixa, desde debaixo do queixo até abaixo dos olhos e meio nariz, e que a pinte tambén a ela antes, espesialmente por atrás, no final das costas e cadeiras. Pode ser con desenhos geométricos sempre grandes, ou curvos e entrelasados ou imitando pel de xaguar, co qual se volverá sensualmente felina seguro, Convertan o cuarto do chuveiro, e nunca o dormitorio, na sala de pintarse e de fazer amor selvaxen enseguida depois. Amor selvaxen e agua correndo e xaboes e óleos de plantas naturais sao complementarios, palabra de chamán, mas cuidado con escorregar e faserse dano. Eliminen móveis, abran espaso, Coloquen plantas penduradas do alto, melhor enredadeiras com flores vermelhas, amarelas e laranjas, salpicadas de esensias de perfumes naturais, sen esaxerar o aroma, e cordas ou sipós para agarrarse solidamente deles en cualquer posisao ou embate, ou algo como un columpio, uma rede, versátil. Sinco velas asesas e rodeadas de água para que nao podan causar um insendio se tropesan con elas nos seus movementos, e caen. No amor selvaxen nao se fala una palabra, de xeito nenhún, se olha muito para os olhos do outro, se ruxe como tigres, se xime. Nada de palabras até que tudo terminou e se saiu dese cuarto e pasaran dos ou tres oras. Melhor ainda se vao dormir xuntos e abrasados sen crusar palabra nenhuma até a manhá seguinte, sen usar a rasao.


Xamais use durante mais de dos gosasoes seguidas o mesmo desenho, se perde o poder. Varíe, sensualidade e creatividade sao una mesma enerxía. Nao conte a mais ninguén o que estao fasendo. Segredo, segredo e complisidade total de dupla. Falar, incluso comentar entre vosés o quem fiseran, o que estao fasendo, o que queren faser, quebra o poder. Conta a outra mulher, perde o ome. Conta a outro ome, perde a mulher. Amor selvaxen é ótimo para ter un filho, mas deben realisar un ritual de oferenda a suas linaxes, mínimo tres dias antes, com fogo do seu lar e aroma dalgún alimento sabroso cosinhado, para convidar a un espíritu do tipo que desexen a que se encarne entre vosés para ser amado incondisionalmente. Tras o ritual, nos dias seguintes, que a mulher pesa para ir ao cuarto de pintar só cuando sinta desexo forte mesmo, e depois nao mais falar, só pintar e devorar ao outro. Que su companheira se acostume a usar esa pintura erótica como sinal, basta mostrala na mao, cada ves que ten verdadeiro desexo de manter uma relasao sexual intensa e de total entrega e complasensia da dupla, na que vale todo menos crusar palabras. E que nao degrade o poder do uso desa maxia se nao é tao intenso o desexo. Pode usar outras cores mais suaves e apasteladas que o vermelho e o preto ...azul, verde, rosa, lila... nao na sintura e no rosto, senao decorando antebrasos e peitos, cuando só quer que a abrasen, a acarinhen e acarisien, falen con ela palabras lindas e a mimen sen penetrala, como susede nas fases pouco radiantes da lua.


Amor selvaxen tem muito a ver con maxia invocadora, con provocasao animal, reto, desafío instintivo, con persecuisao, con casesía até conseguir a casada, con combate, guerra, canibalismo, devorar ao outro, deixarse devorar totalmente cuando xa nao tem mais resistensia que ofereser, entregar para ser matado, deixarse morrer e voar nas asas da maior paixão a entregar esa enorme enerxía á Linaxe, para manter poderosos a nosos perpétuos axudadores. Xamais estamos sós, todo o tempo nosos aliados e aliadas invisíveis estão de olho em nós, vivindo junto a nós a nosa experiensia de vida, até as mais íntimas, e um guerreiro, uma guerreira, tem que faserse dignos dese protagonismo, de fazer bem o su papel para eses espetadores que são o mais elevado de nós mesmos, entanto que nos encontramos representando no teatro deste mundo, uma funsao que dura pouco. Guerreiro nesesita de amor selvaxen para manter e elevar su natureza viril, su vitalidade e xuventude, como igualmente mulher presisa ser acarinhada com mimo e pasiensia para manterse feminina. Ombre, fasa neses momentos de amante-pai ou de amante-filho sen esperar nin buscar nada, sem querer dar, nin muito menos reseber plaser físico, só mimala é complasela sentimental e mentalmente cuando baixa nela a radiasao da lua e nesesita ser atendida e querida porque está mui enerxeticamente disminuida. Pintura corporal é radiasao acresentada, lembre, cada cor no seu grado e cualidade, pintura é poderosa maxia, indio se depila todo menos a cabesa para poder pintarse e que o pinten.




Mas falaremos de só pintura outro dia, e tem muitas cousas poderosas das que nao podo, de xeito nemhún, escribir nun blog.
Importantísimo fechar um ritual una vés concluído, não misturar o máxico e o transendente có prosaico, nunca, nunca, iso e ser muito burro e muito careta, un desgrasado idiota autocastrador, una nésia esvasiadora da Forsa. Falar com a rasao, reclamar, dar explicasoes o pedilas, justificarse, desculparse, tocar o tema dos pactos cotidianos, da organisasao do troco de coisas ou comportamentos que só interesan a un por coisas ou comportamentos que só interesan a outro e que o parseiro nao da nin fas porque saia del con naturalidade e alegria dar o fazer, espontaneamente, pertense a área do prosaísmo, da terra-terra, Trasen nalgún lugar afastado do lar o sírculo do prosaismo con carbao, e negosien aí adentro eses temas como se estivesen nun escritório de negosios no alto de um edifísio comersial no corasao da zona mais mercantil e intereseira de São Paulo, coa calculadora na mao e vestidos de executivos e axudado cada un por um advogado astuto, despiadado, egoísta e ben pago. NAO OLVIDEN deixar fechado esse sírculo ao sair, cuando já estexa tudo ben convensionado e cada un se tenha comprometido a observar un comportamento determinado para satisfaser demandas do outro, a unas obrigas que nao pertensen a su espontaneidade.
Fechen o sírculo. NAO leven esa enerxía para o seu lar... permanesan alertas para nao degradar con asuntos prosaicos os âmbitos do máxico e do transendente, ASUNTOS TRANS que presisan estar rodeados de selva e de agua correndo, e da presensia da Linaxe querendo contemplar um xogo vivensial fermoso e transendente. Ese prefixo TRANS- é como um cosar, como uma coroa de penas, de plumas coloridas no Portunhol. Pluma é para voar. Se un espaso já está demasiado cheo de prosaísmo, e ora colocar o cosar sobre a cabesa, de tomar o Peaberú , sair daí coa família, caminar muito, muito, semanas, meses se é presiso, até deixar completamente atrás o pasado e voltar a sentir, na caminada, que de novo se está caminando cós seres amados, cós companheiros da aventura vital, pola Terra Nova, a Terra sem Males, sem acumulasoes de merdento prosaísmo onde empantanarse. Juntar o prosaico có amor mata a flor delicada da paixão, que vive do máxico, do criativo, do exsepsional e do instintivo lembre isso ombre, nao esquesa, cunhá. Nunca olvide que vosé e que a sua dupla andan polo mundo, mais nao sao deste mundo, viaxar ao mundo da transendensia é presiso, navegar pelo rio da paixão e da maxia é presiso e impresindível, viver o cotidiano prosaico tambén e presiso, mas nun grado infinitamente menor, presiso com minúscula. Quen olvida iso se torna um sedentario medíocre, acaba vivendo uma mierda de vida, autocondisionada, sentrada em mesquiharías. Nao olviden quen são vosés de verdade. E fechen os rituais. Cada manhá, sedo, o home Guarani lavábase vigorosamente todo o corpo, até que o residuo do urucún do día anterior desaparesía completamente ou case. E a naser de novo co novo dia, e cun desenho corporal novo. A uruquisasao conservouse através das idades e do continente, chegando até todas as nosas selvas.

Os Guaranís de verdade, os que vivian sobre o Peaberú o “Teko”, seu modo de vida escolhido, ou sexa, á su propia maneira, sen imitar a ninguén... ainda que soltaran toda su pasión sen freios cando chegaba o momento para apaixoarse, a guerra, o amor... trataban de permaneser serenos e amigáveis o resto do tempo e nunca cometían excesos, nin no comer nin no beber. Xamais inxerían fruta alterada, nin que nao estivera ben madura, nin comida que nao se achara ben cocida.. Seu conseito guerreiro da sobriedade nao se conformaba con comer pouco ou comedidamente. Punhan atensao esmerada, tambén, en combatir o visio da gula, as nesesidades creadas, a dependencia dos genios elementais que comandan os diferentes órgaos e partes de cada un dos nosos corpos. De cuando em cuando, os reunían, os ponían firmes e calados e lhes fasían lembrar quen era o dono da vontade dominante do conjunto individual..
Axunábamos periodicamente en moitas ocasións do calendario ritual. Ese costume sempre foi xeral e obligatorio ante a propia dignidade e sentido da hixiene, para seguir sitíndose un Guaraní, en cualquer lugar onde membros da nosa etnia vivesen, desde as Antilhas e Guaianas até onde chegaban as selvas no Sentro Sur do continente. Ainda que os motivos pudesen variar, o Xexún Guaraní representaba una verdadeira institusao.

Xexuábamos e aínda se axuna por diversas causas: xexúns místicos, axunos medicinais, de educasao e fortificasao da vontade, e outros eventuais. O considerabamos como un exercicio nesesario de tempo en tempo, ainda que só fose treino por se tivesemos que pasar forsosamente algúns dias caminando perseguidos, sen poder deternos a casar ou a coletar e cozinhar alimento. Era para nós motivo de orgulho nao ser xamais esclavos do apetite ou da fome.

Os xexúns místicos sempre foron frecuentes. Así axuna o avare, ou karaiva, o paxé, distintos nomes para os distintos tipos de chamanes, ou de grados e funsoes do Conhesemento. Xexuábamos antes de intentar cualquer evocasao ou invocasao importante, porque é o espíritu en nós quen se comunica co mundo dos espíritus, e nao se encontrará en posesao nin disponibilidade de toda su enerxía asensional e lusides reseptiva, se ten que destinar una parte importante dela ao veículo físico que ainda está dixerindo alimentos. Pólo mesmo não se inxería alimento sólido algún na tarde-noite, para poder voar a Terra Sen Mal durante o sono sen ficar prendidos a esta dimensao por uma dixestiao inacabada.

Xexuar era obligado antes de inxerir bebidas de poder que fasilitaran a navegasao interdimensional polos rios etéricos do Astral. Xexuar era nesesario para transmitir a propia enerxía á preparasao de sertas sustancias ou medicamentos, alguns modernos homeopatas o saben e o pratican. Iso si que é medisina.
Por causa do nasemento dun filho, o pai tambén ten que axunar e repousar, firme e contento á vés, consentrado en enviar su enerxía para reseber e guiar a do bebé durante os tres primeros dias que se está afincando nesta nova dimensão. É incrível a incapasidade para comprender isto que os Jesuítas das Reduisoes tinhan. Achaban que o pai era un vago que pretendia atribuirse parte do repouso que a Mae se meresía depois do esforso do parto, ou que atuábamos baixo o influxo de calquer outra superstisao bárbara ou idiota.
Entren en consentrada meditasao e xexún cuando tenhan um filho, dedíquense, afastados do resto do mundo, a fundirse co seu ser no seu corpo de pensamentos e a darlhe carinhoso acolhimento e confiansa nesse delicadísimo momento, dirixan a enerxía sexual do seu fogo xerador, coluna asima, até o alto do cráneo e o sentro da fronte e daí, coa imaxinasao á fronte e a coluna do bebé, e xa verao o que é depois um filho forte e amoroso co seu pai tanto como coa sua Mae, quen estaba en contato direto cós corpos físico e do sentimento.

Esmérense, entre os dos, en deixar completadas as dos polaridades enerxéticas dese visitante do cosmos que tiveron a honra de reseber, así como ben cargadas equilibradamente sus baterias de autoconfiansa e de confiansa en vosés para toda a vida. Nao só o leite nutre, Temos sinco corpos en un que alimentar. Valeu.


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